mandag den 5. november 2012

Fuglefodring - spætmejser


Jeg havde et par uventede gæster ved min foderautomat i lørdags


Billederne er taget ud gennem havedøren - jeg har mest besøg af musvitter, skovspurve, gråspurve samt blåmejser... så jeg blev meget overrasket da jeg fik øje på et spætmejsepar der ivrigt hentede solsikkekerner for at spise dem skjult i en thuja tæt på.
Jeg har fundet ud af - se DOFs hjemmeside - at spætmejsen samler bog, agern og nødder ind om efteråret for at gemme forråd. Måske er jeg heldig at have glæde af de smukke fugle hele vinteren - jeg vil bestemt udvide forder tilbudet med nødder og nogle bog jeg har indsamlet.


Et lille filmklip gennem en regnvåd havedør



Hent ideer til et forløb om fuglefodring på undervisningsbloggen. Og se fotos fra tidligere vintre - de fleste indlæg postet af linjefags studerende på Værksted, natur og teknik, UC Syddanmark, Campus Aabenraa

Ingen kommentarer: